Imatge de la coberta del llibre Mi primer libro de arte. Aventuras
Mi primer libro de arte: Aventuras

Shana Gozansky

Londres: Phaidon (2023)

Veure disponibilitat al catàleg Aladí

Aprofitem la incorporació a la nostra biblioteca de Mi primer libro de arte: aventuras, per parlar d’una de col·lecció de llibres adreçats a infants a partir dels 2 anys i adequada fins a complir els 150. Sí, sí, has llegit bé la franja d’edat. Es tracta d’una meravella de proposta que tot i tenir un format amb tapa i fulles de cartró, pensat per als més petits, pot ser una excel·lent eina per gaudir de l’art i de la iconografia a qualsevol edat. Jo mateixa en soc un bon exemple. Tot i haver sobrepassat la infància fa molt, moltíssim, cada cop que arriba un nou exemplar d’aquesta sèrie, em deixo seduir.

En aquest petit àlbum se’ns mostra el que pot ser una aventura: la pròpia vida, llocs on pot donar-se, tipus de viatges, el que cal per iniciar-la… Tots aquests subtemes s’expliquen de manera breu i anecdòtica a partir de 35 obres d’artistes com Friedrich, Renoir, Matisse, Hopper, Munch o d’altres menys coneguts com la pintora romana Romina Bassu. La visualització de les peces forma part de l’aprenentatge i ajuda a connectar amb les experiències pròpies de qui les observa.

Mi primer libro de arte és una col·lecció per a aprendre a valorar l’entorn a partir de la mirada. Educa a través de la vista. És una molt tendra primera aproximació al món de l’art, sens dubte una de les disciplines humanes més immediates per observar l’entorn amb esperit crític.

A la biblioteca podeu trobar altres volums d’aquesta col·lecció de l’autora Shana Gozansky, concretament els dedicats a: el somni, l’amor, la felicitat i l’amistat. Una oportunitat única per als teus nens (i per a tu). No te la pots perdre!

Imatge que conté les cobertes dels llibres Mi primer libro de arte: El sueño, Mi primer libro de arte: El amor, Mi primer libro de arte: La felicidad i Mi primer libro de arte: La amistad

Recomana: Anabel López