Detall de la façana de l'edifici de la bibliotecaLa Biblioteca Montserrat Roig va obrir les seves portes l’abril de 1993, en un edifici compartit amb l’Arxiu Comarcal del Baix Llobregat, obra dels arquitectes Albert Viaplana i Helio Piñón. Es tracta d’‘un dels edificis més emblemàtics de Sant Feliu pel que fa a l’arquitectura moderna. Porta el nom de l’escriptora periodista Montserrat Roig, desapareguda un any i mig abans de la inauguració de la biblioteca. La decisió respongué a la voluntat d’homenatjar una dona que s’havia convertit en tot un referent de la cultura catalana i del feminisme.

Després de més de vint anys de funcionament, a finals del 2015 es va iniciar un procés de renovació i ampliació de les instal·lacions. El projecte, encarregat a l’arquitecte Pere Santamaria, ha permès augmentar la superfície útil de la biblioteca fins a 2.115 m² sense modificar la volumetria de l’edifici. S’ha millorat l’eficiència energètica i la il·luminació interior. Així, l’enllumenat és led, les aixetes disposen de controladors de consums i l’aire condicionat funciona amb geotèrmia.

El 10 de juny de 2017 es va inaugurar la remodelació de l’equipament, que disposa de nous serveis, com l’autopréstec i la bústia de retorn 24 h, una sala d’actes polivalent i un espai multimèdia. La remodelació també ha suposat l’adaptació de l’edifici per a les persones amb discapacitats. L’equipament disposa d’un ascensor i s’ha instal·lat un paviment tàctil per facilitar l’encaminament de les persones invidents o amb dificultats visuals.