
Kent State: quatre morts a Ohio
Derf Backderf
Barcelona: Editorial Finestres, 2022
→ Veure disponibilitat al catàleg Aladí
Avui parlem d’un còmic històric i polític, Premi Eisner 2021 al millor còmic basat en fets reals.
El 1970 la Guardia Nacional va disparar contra universitaris desarmats que protestaven, a la Kent State, la universitat estatal d’Ohio, contra la guerra de Vietnam.
Derf Backderf fa una reconstrucció de les vides dels quatre estudiants que van morir i dels esdeveniments que van dur a la Guardia Nacional a obrir foc. Tota l’obra es basa en testimonis i arxius documentats.
L’autor John “Derf” Backderf va néixer el 1959. És un dibuixant nord-americà famós per les seves novel·les gràfiques i ha rebut diversos premis periodístics, com el Robert F. Kennedy per les seves caricatures polítiques el 2006. El 2016, va guanyar un premi Eisner per “Escombreries”.
Altres obres seves destacades d’aquests creador són Al meu amic Dahmer (Astiberri, 2014), on Backderf explica l’adolescència de Jeffrey Dahmer, un dels seus companys de classe, que amb els anys acabaria per ser conegut com “El carnisser de Milwaukee”, un dels pitjors assassins en sèrie de la història dels Estats Units. Aquest best-seller internacional va guanyar un premi d’Angoulême. I Escombraries (Astiberri, 2016), obra inspirada en les pròpies experiències de Derf quan va treballar en la seva joventut com a escombriaire.
Kent State: quatre morts a Ohio de Derf Backderf està publicada al nostre país per Editorial Finestres.
Recomana: Joan Falcó