Repoblem: l’any que vam tornar al poble
Ton Lloret Ortínez
Valls: Cossetània, 2021
→ Veure disponibilitat al catàleg Aladí
La Covid-19 ha despertat l’interès de moltes persones per anar a viure a poble. Això ofereix una oportunitat real per frenar el despoblament i reequilibrar el territori. Per tal d’aprofitar aquest interès pel món rural, a les xarxes nasqué Repoblem (@repoblem.cat), una iniciativa per connectar persones que busquen poble amb pobles que busquen persones i que en pocs mesos ha guanyat milers de seguidors.
Aquest llibre que us recomanem ens mostra com són algunes de les persones que van decidir tornar al poble. Coneixerem els repobladors que s’hi han establert durant la pandèmia i els que ja fa uns anys van prendre aquesta decisió. Coneixerem els seus projectes de vida, les seves feines i també veurem com són aquests pobles i quina anàlisi fa l’autor sobre quin és l’abast del despoblament a Catalunya. Sense deixar de banda les visions, problemàtiques i reptes de futur que es plantegen les persones que viuen a aquests petits pobles.
Si senzillament t’agrada el món rural, si en algun moment t’has plantejat fer un canvi de vida o si no veus tan lluny viure a un micropoble… aquest és el teu llibre!
Et deixem l’enllaç d’un reportatge molt interessant dedicat a la temàtica del llibre, amb una entrevista amb l’activista i creador de Repoblem, Ton Lloret: “L’any que vam tornar al poble“, dins el programa Fet a mida, de Mataró audiovisual.
Recomana: Yolanda Villalón