El 21 de març es celebra el Dia Mundial de la Poesia, dedicat a una de les formes més preuades d’expressió i identitat de la humanitat. La poesia ha estat practicada al llarg de la història en totes les cultures, en tots els continents, parla de temes comuns i valors compartits.

Aquesta commemoració va ser promoguda per la UNESCO en la seva 30a Conferència General de París de 1999, amb l’objectiu de donar suport a la diversitat lingüística a través de l’expressió poètica i fomentar la visibilització de les llengües que es troben en perill.

El Dia Mundial de la Poesia és una data especial que aprofitem per homenatjar poetes, reviure tradicions orals en forma de recitals de poesia, promoure la lectura, l’escriptura i l’ensenyament de la poesia, fomentar la convergència entre la poesia i les arts escèniques i plàstiques, i augmentar la visibilitat de la poesia als mitjans de comunicació.

A la biblioteca Montserrat Roig, on la poesia sempre és ben acollida, aquests dies ens afegim a la celebració amb diverses propostes: activitats, aparador, recomanacions…

El mateix 21 de març, et proposem el recital poètic Batecs de vida, a càrrec de Margarida Bernús, dimarts serà el torn de les Lectures en veu alta i d’un taller de rap per a joves. Tens tota la informació en aquest enllaç: https://bibliotecasantfeliu.blog/2022/03/12/xi-setmana-de-la-poesia/.

Gaudeix de la poesia també a la biblioteca!