Jordi Salvany Duran (Barcelona 1960) és el protagonista del Racó de l’artista d’octubre a la Biblioteca Montserrat Roig, amb la col·lecció “Frases fetes”. Realitzada amb la tècnica de la serigrafia, la col·lecció recupera frases fetes de la llengua catalana i posa èmfasi en el caràcter absurd dels mots quan són representats de manera literal a través d’imatges.

La serigrafia és una tècnica que consisteix a reproduir una imatge transferint tinta a través d’una malla tensa. Gràcies a una emulsió fotosensible, s’obturen les zones on no hi ha d’haver imatge deixant lliure les zones per on passarà la tinta. La idea d’imperfecció és molt present en aquesta tècnica, donat que cada còpia ofereix petites modificacions i la fa única, els resultats aconseguits s’allunyen, doncs, del caràcter uniforme i en sèrie d’altres tipus de reproducció.

Dissenyador gràfic de professió, Jordi Salvany ha treballat com a freelance per a moltes empreses del sector editorial, fent tota mena de projectes: cobertes, col·leccions, maquetacions, llibre il·lustrat, llibres i revistes tècniques, anuaris i elements promocionals per a editorials com Planeta, Destino, Martínez Roca, Edicions 62 o Alfaguara, entre moltes altres. També ha dissenyat publicacions impreses (memòries, catàlegs, revistes, petits impresos…) per a diferents entitats de l’administració pública o privades com l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, la Caixa Catalunya, la Fundació Caixa Catalunya, la Cambra de Comerç de Barcelona o el Col·legi d’Economistes de Barcelona. Va ser professor de projectes durant set anys a l’escola de disseny Elisava de Barcelona i actualment és professor de cursos de serigrafia al Pati Llimona de Barcelona. En l’actualitat dedica una part del seu temps a formar-se en el grau de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.

Et convidem a gaudir de l’exposició “Frases fetes” i si t’agraden pots adquirir les làmines al web de l’artista jordisalvany.com.