Imatge de la portada del llibre BerlangaBerlanga. Vida y cine de un creador irreverente

Miguel Ángel Villena

Barcelona: Tusquets Editores, 2021

Veure disponibilitat al catàleg Aladí

Veure disponibilitat a eBiblio

Amb motiu del centenari del gran Luis García Berlanga, la biblioteca ha organitzat una sessió de l’activitat Història amb crispetes sota el títol Univers berlanguià, a càrrec de José Luis Subías.

També volem recomanar-te el llibre Berlanga. Vida y cine de un creador irreverente del periodista i escriptor Miguel Ángel Villena. Amb aquesta obra, guanyadora del XXXIII Premio Comillas de l’editorial Tusquets, l’autor ens explica la vida i filmografia del cineasta en setze capítols, començant amb la seva infantesa en una pastisseria del centre de València, explicant la seva participació en la Guerra Civil, al front de Terol i amb la División Azul, o amb tot un capítol dedicat a la seva relació amb les dones. Creador de pel·lícules iròniques i esperpèntiques, amb inoblidables personatges plens de tendresa i de picardia. Títols com Bienvenido Mister Marshal, Plácido, El Verdugo, La vaquilla o La escopeta nacional han creat un univers “berlanguià” imprescindible per als amants de la cultura. Tenia l’habilitat de convertir temes locals en universals i això el fa molt especial.

El llibre de Villena està molt documentat i ple de material gràfic, a més d’un apèndix amb una completa bibliografia sobre aquest “hacedor de películas” que, fins i tot, disposa d’un adjectiu reconegut per la RAE.

Berlanga és un imprescindible i, per això, et volem convidar a conèixer-lo millor amb aquest llibre i l’activitat que t’oferim a la biblioteca Montserrat Roig el pròxim divendres 8 d’octubre a les 18 h. Per a més informació sobre aquesta activitat clica a l’enllaç: https://bibliotecasantfeliu.blog/2021/10/05/historia-amb-crispetes-univers-berlanguia/.