Les Lectures en veu alta són un clàssic a la biblioteca Montserrat Roig. Cada dos dimarts, un grup heterogeni d’usuaris i usuàries es troba per llegir, escoltar i, en definitiva, gaudir de la literatura en les seves expressions més diverses.

Durant aquests dies de confinament, et proposem seguir gaudint d’aquest tresor, que és la lectura en veu alta. Des de la biblioteca, amb la col·laboració de diversos voluntaris i voluntàries, encetem les Micro lectures en veu alta en format vídeo. Els dijous tens una cita amb aquesta proposta que podràs seguir des d’aquest blog i les nostres xarxes socials.

Les primeres sessions les dedicarem a un dels temes que, alguns, més troben a faltar aquests dies: el futbolEn paraules de Luis García Montero: “Pocos fenómenos habitan de una forma tan notable la vida cotidiana de la gente. El fútbol es una costumbre, porque mezcla la memoria con la realidad, la soledad con la fiesta y la exaltación compartida con la triste enfermedad de los finales. No hay nada que se parezca más a las verbenas disueltas por la lluvia que la luz del autobús o del vagón de metro cuando alguien regresa al hogar después de una derrota” (Un balón envenenado. Poesía y Futbol de Luis García Montero y Jesús García Sánchez. Madrid, Visor, 2012, p. 7).

Avui, t’oferim la primera part d’un partit que esperem gaudeixis molt. No us direm quins equips s’enfronten, ni si es veuran gols, però sí us avancem que serà una primera part molt variada i disputada, amb moments d’intens frec a frec, decisions polèmiques i un gran protagonisme de la l’afició…