Lola Casas (Mataró, 1951). Escriptora, mestra i divulgadora.

Amb només disset anys comença a fer de mestra, professió que ha exercit durant més de quaranta anys. Diplomada en Formació del Professorat d’Educació General Bàsica, es dedica especialment al foment de la lectura entre els lectors més joves i, així, duu a terme projectes com la “Biblioteca d’aula”, que posa a l’abast dels alumnes una selecció de títols per tal de promoure la lectura. Entre els anys 2003 i 2005 dirigeix el projecte “Lectures en veu alta”, amb el patrocini de la Cambra del Llibre de Catalunya i de la Generalitat de Catalunya i amb l’objectiu d’ajudar a adquirir hàbits de lectura al públic més jove.

És formadora i conferenciant sobre temes de literatura infantil i juvenil destinades a pares, mestres i nens. També dedica part del seu temps a exercir voluntariats a diferents escoles i institucions.

Com a escriptora conrea, sobretot, la poesia infantil i els contes per a públic infantil i juvenil. Té més de 50 obres publicades entre assajos sobre literatura, contes i poesia. Destaquen els poemaris Retalls poètics (2001), Poemes de cada dia (2004), Poemes petits (2006), Poemes per a un bon Nadal (2009), Rodolins (2010), Animalades de paper (2011), Com ho acabes? (2013), De cap a peus: poemes del cos humà (2014) o Poemes per… (2016). Entre les obres de narrativa infantil destaquen títols com El jersei (2002), Em diuen Tano (2003), L’escala d’en Pinxo (2006) o Ernest (2007). Com a resultat de la correspondència que durant quatre anys manté amb Roald Dahl, apareix el llibre Tot Dahl (1999), on l’autora repassa l’obra de l’escriptor gal·lès.

L’interessa el mitjà radiofònic i, des de fa uns quants anys, setmanalment, porta a terme un programa sobre literatura a Mataró Ràdio que duu per títol Un llibre no és una illa. També col·labora amb TVMataró en un petit programa de recomanació de lectures.

Li agrada molt el cinema i la música, també li fascinen els ocells i la meteorologia. No llegeix mai les crítiques ni sobre els seus llibres ni sobre els llibres dels altres. I tampoc s’ha presentat mai a un premi literari i dubta que ho faci alguna vegada.

Font: escriptors.cat

En 5 llibres

• Tot Dahl (1999)
  • El jersei (2002)
  • Em diuen Tano (2003)
  • L’escala d’en Pinxo (2006)
  • Poemes per… (2016)

Premis

No s’ha presentat mai a un premi literari però ha realitzat quatre migmetratges, dos d’ells, premiats pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.