El pròxim divendres 5 d’abril la biblioteca acollirà la tertúlia “Història pintada del segle XX”, una nova sessió d’Història amb crispetes.

El segle XX fou un període de canvi pel que fa a les arts plàstiques. Les avantguardes van marcar decisivament l’art de la centúria i l’artista deixarà de mirar la suposada realitat exterior per atendre al seu interior com a expressió dels propis sentiments respecte del món.
Amb la projecció d’una sèrie de breus fragments cinematogràfics ens aproparem a l’estil i la pintura d’artistes com ara Picasso, Dalí, Warhol, Bacon, Pollock, Basquiat o Abramovic. Considerarem les seves respectives fonts d’inspiració, i descobrirem que sovint tot s’explica gràcies a la intensa relació amb les seves dones i/o muses: cherchez la femme, mai millor dit.

Una altra sessió de cinema i pintura amb majúscules!

Activitat a càrrec de José Luis Subías i Mónica Marañón.

Entrada lliure.

Divendres 5 d’abril, a les 18.30 h. Sala Joana Raspall (planta 0)