El Dia Més Curt és un cicle de projeccions de curtmetratges que reivindiquen mundialment el cinema de curta durada. Es tracta d’obres mestres del format curt, provinents dels principals festivals catalans i premiades internacionalment, de moltes èpoques i gèneres, amb cinematografies de diversos indrets del món, per a tots els gustos i diferent tipus de públic. Et proposem gaudir de cinc sessions del curtmetratge en tota la seva grandesa i diversitat. Pots descarregar-te el programa clicant aquí.

Imatge amb el títol Projeccions

Imatges d'alguns dels curts que es projecten a l'activitat El Dia Més CurtDijous 21 de febrer a les 18.30 h: Bandarra!

59 min. Majors de 12 anys.

Riguem! Aquest any riguem de tot, de les desgràcies alienes i del ridícul del nostre ésser, fantasiem amb donar la volta als tòpics i encamellar a tots aquells que no riuen mai. La Bandarra és la sessió més gamberra, els curts més divertits i passats de volta.

Dissabte 23 de febrer a les 12 h: Junior Beat

58 min. De 4 a 12 anys.

El cinema per a infants i joves més destacat del moment, petites grans pel·lícules de la mà d’alguns dels millors festivals especialitzats. Medi ambient, fantasia, drets humans, esport, cultura audiovisual i educació en valors.

Dijous 7 de març a les 18.30 h: Perles del Quebec

61 min. Tots els públics.

Recuperem grans joies del cinema curt quebequès. Des de ficcions i animacions vertiginoses que arrasen en festivals fins a la delicadesa de la dansa i el documental. Un homenatge a una de les potències mundials del curtmetratge.

Dijous 21 de març i dijous 11 d’abril a les 18.30 h: Km 0 al vídeo musical català

45 min. Tots els públics.

El videoclip fet a casa nostra durant els primers anys del segle XXI s’ha convertit en tot un referent. Productores i cineastes especialitzats, però també coreògrafes, directores d’art, fotògrafes… que han aconseguit gràcies a aquests vídeos fama internacional. Et proposem dues sessions de videoclips amb una selecció per intentar trobar algunes claus de l’estil.

Activitat organitzada per la Xarxa de Biblioteques Municipals en col·laboració amb Catalunya Film Festivals.