Aquest mes el Racó de l’artista de la biblioteca està dedicat al pintor santfeliuenc Valentín Lozano (Granada, 1947).

La seva obra pictòrica té colors mediterranis i una tècnica molt matèrica on el gruix de la pintura adquireix molt protagonisme. Els seus pinzells recorden en certa manera al mètode postimpressionista, on el traç és ràpid i solt, però ell afegeix gruix al llenç. L’empastament i el traç prenen molta força a les seves pintures. Els motius principals són marines, muntanyes, camps de conreu, pobles i ciutats, tot i que sembla fer-los servir com excusa per expressar un impuls intern, espontani i intuïtiu.

L’artista és força conegut a Sant Feliu, ja que ha realitzat moltes exposicions des de la primera col·lectiva a Can Ricart l’any 1986. També és membre del Cercle de Belles Arts de la nostra ciutat i un habitual en la cultura santfeliuenca.