El dilluns 15 d’octubre va ser el Dia de les escriptores, una celebració de caràcter anual, promoguda per la Biblioteca Nacional d’Espanya, per recuperar el llegat de les dones escriptores, fer visible el seu treball en la literatura i combatre la discriminació que han sofert al llarg de la història.

L’efemèride es convoca el dilluns següent a la data del 15 d’octubre, en commemoració de la data de la mort de l’escriptora Santa Teresa de Jesús i en aquesta edició el lema ha estat “Rebeldes y transgresoras”.

Durant aquesta setmana la biblioteca s’ha sumat a la celebració amb recomanacions diàries de llibres a les nostres xarxes socials: cada dia un gènere i una escriptora.

argelagues

Argelagues

de Gemma Ruiz

Narra la vida de tres dones al llarg del segle XX. Una novel·la sobre les vivències d’una generació que s’ha vist empesa del camp a la ciutat i que s’adreça al cor, al fetge i a la intel·ligència. Els fets i les veus reivindiquen, per si mateixos, el paper de la dona en l’evolució de la societat catalana del segle XX.

d’Ana Penyas
Autora revelació a la 36a edició del Saló Internacional del Còmic de Barcelona (2018) i guanyadora del Xè Premi de Novel·la Gràfica Fnac-Salamandra Graphic. Una obra que dóna veu a les nostres àvies i lluita contra l’oblit de la memòria.
Portada del llibre La guerra no tiene rostro de mujer

La guerra no tiene rostro de mujer” d’Sevetlana Alexiévich

Un milió de dones russes van lluitar a la Segona Guerra Mundial. El relat d’Aleksiévitx, Premi Nobel de Literatura 2015,  sobre la Segona Guerra Mundial, mostra aquella lluita a través dels ulls de centenars de dones d’aquella generació que van ser menystingudes, no només com a narradores, sinó també com a veteranes, mares i, fins i tot, com a possibles mullers.

Mentides?
de Lola Casas.
Il·lustracions de Cristina Losantos

Un àlbum il·lustrat sobre un tema universal: les mentides. El conte és un cant a favor de la imaginació dels nens. Les autores formen un tàndem de primera línia i proposen un conte diferent, arriscat, divertit i replet de missatge.

“El tubercle” d’Anna Gual

Poemari d’una de les veus joves més trencadores i fresques de la literatura catalana actual. XXXVI Premi de poesia Senyoriu d’Ausiàs March 2016, indaga en les profunditats, tant tel·lúriques com espirituals, per aconseguir una proposta mística, radical, arriscada i plena d’epifanies que sorprendran al lector.