A la primera planta de la biblioteca trobaràs el Racó de l’artista, un espai expositiu que vol donar a conèixer els artistes plàstics de Sant Feliu i els seus voltants. Es tracta d’una vitrina, on cada mes es mostrarà una peça d’un artista diferent amb una breu informació.

Aquest projecte s’inicia amb Ismael Lozano Bosch, un artista plàstic multidisciplinari de Sant Feliu, fill de l’escultor Félix Lozano. En aquesta ocasió, a més el Racó de l’artista es complementa amb una exposició més extensa d’aquest artista a la sala Joana Raspall de la biblioteca. La mostra, titulada “Processos intuïtius de creació” és, segons ell mateix: “és un repte personal, un exercici de força intuïtiva. És un retrobament amb la consciència surrealista, una posada a prova del potencial creatiu a partir d’un fet incontrolat i espontani. Un retrobament amb la ingenuïtat de la sensibilitat infantil. Per això, l’obra pren com a base el fet incontrolat de l’experiment cec, que neix de la col·locació d’un element impregnat de tinta negra entre dues fulles de paper”.

Imatges de l'exposició "Processos intuïtius de creació" d'Ismael Lozano a la biblioteca

Es tracta d’un assaig quasi naïf, limitat a tres elements (tinta, pigment imprès i cola), que obliga a qüestionar, a expandir i a forçar els processos cognitius per a generar temàtiques de fluctuant interpretació. El resultat són obres de simetria bilateral obertes a múltiples interpretacions. Tal com ell mateix explica, “no m’interessa la constatació d’una figura, paisatge o element estètic determinat i clar, sinó mostrar aquella escletxa de llum que ens permeti, albirar que existeix quelcom del qual no havíem pres consciència. Busco generar pensament tant intuïtiu como conscient.”

La mostra es podrà veure a la biblioteca del 12 de febrer al 7 d’abril. Clica aquí per veure la galeria fotogràfica.

Com a cloenda de l’exposició, el dissabte 7 d’abril a les 11 h es farà un taller de creació amb tinta adreçat al públic familiar.