El 2015, coincidint amb els cent anys de la creació de la Xarxa de Biblioteques Populars promoguda per la Mancomunitat de Catalunya, ha estat declarat any de les biblioteques.
Amb aquest motiu, des de la biblioteca volem retre un homenatge a la professió amb una selecció de texts literaris dedicats a les biblioteques, “BIBLIOTEQUES LITERÀRIES. Cada mes, un tast”. Mensualment penjarem un de nou, a la part dreta d’aquest blog. Amb ells gaudirem de l’ampli món de les biblioteques on són tan importants els que s’hi dediquen, com els documents del fons, l’edifici, el mobiliari i,  naturalment, els usuaris que l’omplen i li donen vida.
La tria d’aquest mes pertany al gènere periodístic i és adient en coincidir amb la celebració del Dia Internacional de les Dones del 8 de març.

BIBLIOTEQUES LITERÀRIES. Cada mes, un tast.