Tant si acabes les vacances com si les comences, el darrer cap de setmana d’agost ve carregat de propostes lectores dedicades a l’estat d’ànim. Per què? Perquè la lectura ens sembla un remei adequat per al preludi de setembre, un mes que, com a novetat, pot arribar ple d’activitats laborals, acadèmiques o de lleure.

I també perquè veiem la lectura com un mètode eficaç per iniciar-se en la pràctica del Coneix-te a tu mateix , aquell lema gravat a manera de salutació a l’entrada del Temple de Delfos a la Grècia clàssica i que actualment relacionem amb el precepte amb què Sòcrates esperonava als seus alumnes per tal de formar-los.

Un savi consell doncs de tots és sabut que conèixer les pròpies aptituds o qualitats i el que motiva la nostra conducta, beneficia les nostres relacions humanes i en conseqüència, el nostre entorn i com ens hi sentim en ell.

Vet aquí també com la recerca de tot allò que ens fa sentir bé, felicitat, amor i tantes altres emocions i sentiments és en llengua impresa des de l’antiguitat i el remei ha estat escrit per resoldre qualsevol malestar de naturalesa material o espiritual.

A la biblioteca trobaràs aquests llibres generalment al segon pis, i en el catàleg sota el terme genèric Autoajuda.

Des d’un punt de vista pràctic, pots cercar pel tema Realització personal o altres termes més específics segons quin sigui el teu interès:  per exemple pots triar la Responsabilitat com actitud de vida i reflexionar-hi, o optar per una via pràctica i triar la Meditació.

Tot i que des del punt de vista ètic, l’atenció als valors és fonamental per accedir a aquell estat que ens fa sentir bé, en la nostra opinió no t’has de perdre el punt de vista que dóna la filosofia i els seus manuals. Unes fonts d’informació cada vegada més demanades pels lectors i que potser té a veure amb el consell dèlfic que dèiem al principi, popularitzat com un diàleg socràtic, i que es converteix avui dia en un prerequisit per al benestar personal.

Si t’hi atreveixes, en aquest apartat podràs llegir o rellegir escrits clàssics de filòsofs com Sèneca, Boeci, Spinoza o l’humanista Montaigne. Aquest darrer és una lectura obligatòria per a tots els escolars francesos que explicaria la senzilla saviesa dels seus assaigs, i que per això mateix, et recomanem llegir complets o destil·lats en petites dosis.

Com pots comprovar, nosaltres posem els mitjans i tu només has de posar la voluntat i el carnet de la biblioteca.

Benvingut setembre!