Aquest estiu  vagis on vagis o facis el que facis, segur que la lectura ocuparà una part del teu temps, una part gran o petita però sense dubte, una bona i profitosa estona de dedicació volguda.

L’afirmació anterior no és agosarada quan ens fixem en les dades obtingudes a l’enquesta sobre els interessos culturals de la població catalana 2013. De fet, els resultats situen llegir llibres com una activitat d’alt interès, per darrere de mirar la televisió i connectar-se a Internet, però per davant d’escoltar la ràdio, la qual cosa en general, ens sembla molt positiva.

Per edats, tots els grups de la mostra, designats i anomenats en funció de les seves afinitats electives com a Quotidians, Clàssics, Moderns, Inquiets i Apassionats i a excepció dels majors de 65 anys, tots han triat la lectura com a activitat cultural d’interès preferent.

I pel que fa les activitats que requereixen participació, anar a la  biblioteca ha estat també considerat d’interès dins les preferències investigades, tot i que per darrera de grans pols d’atracció cultural com són Museus, Teatres o Cinemes.

Per conèixer aquests i més detalls, et convidem a que et miris els resultats d’aquesta interessant enquestaI com no podia ser d’una altra manera, per contribuir a promocionar la lectura, et recordem també que la biblioteca ofereix obres de ficció per a lectors no convencionals, prescrivint la forma i el suport que millor s’adapta a les teves circumstàncies.

Tens dificultats en la comprensió del que llegeixes? Agafa’t en préstec un exemplar de Lectura Fàcil en català o castellà, identificats al catàleg amb la signatura LF.

La lletra de les novel·les t’és massa petita per a la vista? La col·lecció de novel·la amb Lletra gran (GN) té la tipografia que necessites.

Prefereixes descansar la vista i exercitar la oïda? tenim audiollibres en diferents formats i continguts: novel·la per ser escoltada en CD o per escoltar en streaming.
Perquè a la biblioteca la lectura també és viva i no fa vacances.
Bon estiu i bones lectures!