Nacuda el 1923, l’escriptora sud-africana que va destacar pels seus escrits controvertits sobre l’apartheid i la segregació racial, Nadine Gordimer, va morir el passat 14 de juliol, als 90 anys d’edat a Johannesburg.

La seva denúncia mitjançant l’escriptura va obtenir reconeixement internacional en ser-li concedit el Premi Nobel de Literatura el 1991.
És autora de més d’una vintena de novel·les, entre les quals hi ha Mejor hoy que mañana, publicada el 2013 (i última publicada per l’autora), i de diversos llibres de narracions, gènere en el qual va debutar l’any 1949 amb ‘Face to face’ i que va cultivar durant tota la vida. Entre nombrosos reconeixements emèrits també va guanyar el premi Booker per la novel·la El encuentro. Algunes d’aquestes obres estan disponibles a la biblioteca.
Trobareu més informació a l’apartat de notícies de la Biblioteca Virtual
Més informació a El País
Nadine Gordimer a Lecturàlia