Per seguir l’actualitat, per entendre les claus del nostre món, a la biblioteca posem al teu abast una selecció de diaris i revistes que, enguany, s’ha renovat amb la incorporació de nous títols.
La premsa diària que trobaràs cada dia a la biblioteca és: Ara, El PuntAvui i La Vanguardia, en català, i El Periódico, El País i El Mundo, en castellà.

Als setmanaris trobaràs anàlisi i reportatges en profunditat sobre els temes més rellevants de l’actualitat. Setmanaris veterans del Quiosc de la Biblioteca són Tiempo i El Temps, als que recentment s’ha afegit La Directa, un mitjà de comunicació en català d’actualitat, investigació, debat i anàlisi, amb vocació d’independència, que vol exercir de plataforma per denunciar els abusos i les injustícies i potenciar les alternatives.
Els setmanaris Le Nouvel observateur (en francès) i Time (en anglès) ens obren l’objectiu a temes d’abast internacional.

Per al debat i la reflexió, et proposem Le Monde Diplomatique, Temas para el debate i dues novetats: La Marea i La maleta de Portbou.
La Marea és una revista mensual que aposta pel periodisme rigorós i compromès, els reportatges en profunditat i la cultura, amb l’objectiu d’oferir informació lliure d’interessos empresarials i polítics i d’acord a uns principis editorials clars.
La maleta de Portbou, dirigida per Josep Ramoneda, és una revista bimestral que pretén contribuir al debat sobre el món actual i el seu sentit a partir de les humanitats i l’economia, que en diàleg, poden ser molt útils per pensar millor el futur.

L’últim número de les revistes el pots llegir a la biblioteca i, els números antics, a més, també te’ls pots endur en préstec per llegir-los a casa tranquil·lament.

Eva Rosas
El Quiosc de la Biblioteca