Dijous 21 de febrer a les 19.30 h, la Sala Ibèria (Pi i Margall, 21) acollirà l’acte inaugural de l’Any Joana Raspall. Al transcurs del mateix, es podrà gaudir de diverses actuacions poètiques i musicals, a càrrec de diverses entitats i artistes santfeliuencs, entre els quals hi haurà una nodrida representació de persones vinculades amb la biblioteca. L’entrada serà gratuïta.
També a partir del 21 de febrer estarà plenament operatiu el web de l’Any Joana Raspall, des d’on podreu seguir tota la informació al voltant del centenari de la poetessa santfeliuenca.
Des de la biblioteca Montserrat Roig també volem posar el nostre granet de sorra en aquesta commemoració amb diverses propostes que s’aniran succeïnt al llarg de l’any. Així, des de fa uns mesos, podeu trobar dues exposicions amb l’obra de Joana Raspall a la biblioteca, una a la sala infantil i una altra al primer pis, i també dues guies de lectura, una general i una específica de la seva obra infantil i juvenil. A més a més, podeu consultar dossiers amb informació sobre l’autora i la commemoració del seu centenari.
Des de començaments d’aquest any, les Lectures en veu alta comencen amb la lectura d’un text de Joana Raspall. Properament us anirem informant d’altres iniciatives que volem impulsar des de la biblioteca, totes les trobareu clicant la pestanya Joana Raspall d’aquest bloc.
Unes celebracions que s’estendran per altres indrets de la geografia catalana i també per altres Biblioteques de la Xarxa, rememorant la vessant bibliotecària de l’escriptora. De moment us deixem l’enllaç d’un bonic audiovisual que han elaborat des de la Biblioteca Torras i Bages de Vilafranca del Penedès, on la Joana va treballar-hi a finals dels anys trenta.