Com sempre, l’Emi, la nostra cinèfila de capçalera ens convida a conèixer petites joies que formen part del fons cinematogràfic de la biblioteca.
Aprofitant la recent estrena de la destacada pel·lícula francesa En la casa (Dans la maison), que va obtenir la Concha de Oro en l’últim Festival de Donostia i que està inspirada en el text teatral El chico de la última fila, del madrileny Juan Mayorga. Val la pena recordar que s’han filmat igualment excel·lents pel·lícules a partir d’obres originals de dramaturgs com és el cas de La duda (John Patrick Shanley), Algunos hombres buenos (Aaron Sorkin), Carícies (Sergi Belbel), Actrius (Benet i Jornet) o bé moltes de les de David Mamet (amb una extensa filmografia darrera!) i/o Terence Rattigan (Mesas separadas, El príncipe y la corista,  La versión Browning) per exemple, entre infinitat d’ells.
Concretament a través d’aquesta biblioteca, a més d’alguna d’aquelles, podeu gaudir també del visionat d’una pel.lícula petita en aparença però gran en contingut com és El caso Winslow, inspirada en una obra de Rattigan de 1947, però que va dirigir David Mamet el 1999 (bona fusió i homenatge). A The Winslow Boyque aquest és el seu títol originalse’ns planteja el plet pel presumpte robatori de cinc xílings per part d’un jove cadet entestat a demostrar la seva innocència perquè no hi ha litigi petit si l’ètica ho exigeix​​. I les interpretacions tan bones com les que l’elenc d’actors britànics ens acostumats (Nigel Hawthorne, Jeremy Northam, Rebecca Pidgeon, Gemma Jones…). Tampoc és gens menyspreable el discurs feminista que es perfila al darrere.
Si voleu més informació podeu consultar aquesta fitxa complementaria.