Avui la recomanació és en clau musical, per Emília Montoliu
Casi famosos (Almost famous), dirigida per Cameron Crowe l’any 2000, perquè el seu jove protagonista encarna a la perfecció al mateix director en els seus anys d’adolescència quan va cobrir la gira d’un grup de folk-rock per la revista Rolling Stone. Kate Hudson interpreta a una màgica groupie anomenada Penny Lane (com la cançó dels Beatles), Billy Crudup és el guapo guitarrista amb melenes de l’època i Philip Seymour broda el paper d’un crític musical veterà que aconsellarà al pipiolo. A més Frances McDormand controlarà que els porros no malmetin el seu fill entre sermó i sermó. Molt agradable de veure i amb enginy darrere que li va fer guanyar encertadament també un premi Oscar com a millor guió original (i a distància de la crònica més aviat light d’OT: la película -que van realitzar aquí Jaume Balagueró i Paco Plaza el 2002- explicant  no gaire cosa del seu diari on the road malgrat la seva energia, a través dels recitals, com testimoni del fet).

I també us proposem una mica de turisme-bibliotecari-de-proximitat per veure la petita-gran pel·lícula Once (en anglès, una vegada) dirigida el 2006 per John Carney i gairebé viscuda més que interpretada per la parella Glen Hansard i Markéta Irglová que van portar el romanç més enllà de la pantalla encara que van desfer la seva unió, snif, tant personal com artística, uns anys més tard i reflectit tot això en el documental The Swell Season (2011) igualment recomanable tant pel carisma d’ells dos com per la seva música. Com  a anècdota destacada quan es va rodar la primera, ningú donava un duro, millor dit un euro per ella, i fins i tot la van rebutjar al festival de cinema independent de Sundance, però un dia, per atzar, que és com succeeixen la majoria de les coses, la va veure a Galway un productor més independent encara i es va enamorar de la història. Va acabar fins i tot als Oscar guanyant un premi com a millor cançó per la seva bonica melodia principal: Falling Slowly (en anglès, caient lentament).
A la biblioteca de Sant Feliu trobareu la banda sonora amb les boniques cançons del film.