A la secció de cinema de la biblioteca hi trobareu una àmplia selecció de títols, des de clàssics a contemporanis, de tots els gèneres i procedents de diverses filmografies. Des d’aquest bloc et convidem a descobrir les joies més amagades de la secció, de la mà d’una experta en cinema, l’Emi Montoliu.
El DVD, millor dit dos, de La mejor juventud (La meglio gioventú), dirigida per Marco Tullio Giordana, el 2003, i que es refereix a la sèrie produïda per la RAI italiana que va obtenir ni més ni menys que la distinció de 6 premis Donatello en el seu dia. Aquí es va estrenar al cinema, amb format de dues pel·lícules donada la seva extensa durada (360 minuts), però que ningú s’alarmi perquè són molt fàcils de digerir!
Es tracta de la història d’una família italiana al llarg de quatre dècades (1960-2000 aproximadament) que serveix per fer un ampli recorregut al llarg i ample de les seves circumstàncies personals i socials dins del marc d’aquesta època. Els intèrprets, a part de força atractius, la veritat, estan perfectament integrats cadascun en el seu rol pare, mare, fills, etc.- i resulta un fresc gairebé imprescindible per reflectir-nos també. Perquè tots podem sentir-nos identificats amb els trets d’aquesta família, en un moment o altre de les nostres vides, ni que sigui a grosso modo:in qualche manera”.

Recorda que si el DVD està prestat el pots reservar des de la Biblioteca Virtual. Trobaràs més informació d’aquesta pel·lícula aquí.