El cèlebre autor de literatura infantil nord-americà Maurice Sendak, considerat un dels il·lustradors de contes infantils més importants del segle XX, va morir ahir a Connecticut, als 83 anys.
La seva obra literària és àmplia, però Sendak és principalment conegut per una desena llarga de contes infantils que ell mateix va il·lustrar. El 1963 va publicar Allà on viuen els monstres, un clàssic de la literatura infantil, que posteriorment ha estat adaptat al teatre i al cinema.
Sendak, segons els crítics, va fer escola perquè mai va limitar la seva obra a la fórmula convencional, també va presentar al lector el costat més fosc de la psique humana. Molts dels seus llibres inclouen herois i heroïnes que, contra el que dictaven les convencions, no eren ben educats sinó que podien ser tossuts i fins desagradables. Per a molts va ser un revolucionari que va treure la literatura per a infants de terrenys ensucrats i va reflectir amb dolçor i imaginació un món més realista d’angoixes i pors.

A la biblioteca de Sant Feliu trobaràs…

Llibres escrits i il·lustrats per Maurice Sendak:

Llibres il·lustrats per Maurice Sendak:

I a més a més, també trobaràs la pel·lícula Donde viven los monstruos de Spike Jonze i un article sobre aquesta brillant adaptació cinematogràfica que va aparèixer a la revista Cuadernos de Literatura Infantil i Juvenil.
Més informació a: