Dimarts 8 de maig a les 19 h
Tertúlia d’art
Rembrandt al cinema
a càrrec d’Ignasi Juliachs
a la planta baixa de la Torre del Roser (al costat de la biblioteca)
– Entrada lliure –

El proper dimarts en la Tertúlia d’art, ens acostarem a la vida i obra d’un dels mestres de la pintura de tots els temps, Rembrandt. Però aquesta vegada ho farem des d’un altre punt de vista. El periodista i crític cinematogràfic Ignasi Juliachs ens aproximarà a la figura de Rembrandt a partir de les pel·lícules de ficció que s’han fet entorn la seva vida i obra.

Fotograma de Ronda de noche (Peter Greenaway, 2007)

Rembrandt van Rijn (Leiden, Països Baixos, 15 de juliol de 1606Amsterdam, 4 d’octubre de 1669) fou un pintor i gravador neerlandès. Se’l considera un dels més grans mestres del barroc i l’artista més important de la història d’Holanda. La seva aportació a la pintura coincideix amb el que s’ha anomenat “edat d’or” holandesa, el considerat moment àlgid de la seva cultura, ciència, comerç, poder i influència política.