Shōnen (“noi” en japonès) són els mangues destinats a un públic jove o per a nens petits i acostumen a combinar l’acció i l’humor amb arguments al voltant de les escoles i instituts dels personatges o en mons ficticis.

Els protagonistes acostumen a ser personatges masculins que es relacionen amb personatges femenins molt atractius. A Japó, les revistes de manga més populars són les que inclouen mangues shonen.

Alguns exemples que pots trobar a la biblioteca:

“Love Hina” / Ken Akamatsu

“Hayate: mayordomo de combate” / Kenjiro Hata
“D.Gray-Man” / Katsura Hoshino

“King of Thorn” / Yuji Iwahara

“Bleach” / Tite Kubo

“Capitán Tsubasa : las aventuras de Oliver y Benji” / Yoichi Takahashi
“Death note” / Tsugumi Ohba ; Takeshi Obata
“Dr. Slump” / Akira Toriyama
“Mankan Zenseki” / Akira Toriyama
                                                                                         “Musculman”/Yudetamago
Seinen (“home jove”) és manga enfocat a un públic masculí de més de 18 anys d’edat. Les trames són molt més complexes que en el shonen, els temes molt més variats i pot incloure contingut eròtic. També hi ha una gran diferència quant al dibuix que acostuma a ser molt més elaborat i detallat.

A la secció de còmic de la biblioteca Montserrat Roig pots descobrir:

“The Ghost in the shell” / Shirow Masamune

“Tekkon Kinkreet” / Taiyou Matsumoto
“Ikkyu / Hisashi Sakaguchi
“Hitler : la novela gráfica” / Shigeru Mizuki
“Los Mejores 13 episodios de Golgo 13 : la elección de los lectores” / Takao Saito

“20th Century Boys / Naoki Urasawa