El Departament de Salut de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat i l’Associació Eba han organitzat pel dimecres 14 de març una xerrada col·loqui anomenada “Anorexia y pubertad: ¿crecer no está de moda?” amb la participació de  Francisco Burgos, psiquiatra infantil i juvenil i  Alberto Valentinuzzi, psicòleg clínic.
L’acte tindra lloc a la sala de la Torre del Roser a les 19 h, al costat de la biblioteca Montserrat Roig, al carrer Joan XXIII, 14.

T’hem preparat una guia amb materials que pots trobar a la biblioteca al voltant de l’anorèxia i l’alimentació a l’adolescència:

Guia

Tipus de trastorns

• L’anorèxia nerviosa: es caracteritza per començar i portar una dieta restrictiva amb el desig d’arribar a un pes per sota del normal i mantenir-lo. En un inici, aquesta pèrdua de pes és voluntària, però després la persona malalta perd el control sobre el seu cos.
  • La bulímia nerviosa: es distingeix de l’anorèxia per l’adopció de conductes de purga (vòmits, exercici en excés, utilització de laxants, entre altres) amb l’única finalitat de no augmentar de pes o de disminuir-lo.

• El trastorn per afartament: es caracteritza per la ingesta de grans quantitats de menjar, té com a conseqüència immediata el sobrepès, l’obesitat i tots els riscos que hi estan associats (diabetis, hipertensió, hipercolesterolèmia, entre altres).

• Trastorns atípics o no especificats: són els que no compleixen tots els criteris diagnòstics d’anorèxia o bulímia, però no per això es tracta de trastorns de menys gravetat, com per exemple disminució de pes important sense arribar a perdre la menstruació o afartaments amb una freqüència inferior a la necessària per ser considerada bulímia nerviosa. El trastorn per afartaments s’inclouria en aquest grup.

Tots aquests trastorns produeixen alteracions biològiques i psicològiques importants en les persones malaltes, i també els ocasionen un greu procés de desadaptació a l’entorn, que els aïlla de les amistats. La família pateix intensament la malaltia perquè veu modificats els seus hàbits i relacions i, com a conseqüència, tendeix a la desorganització. En la gran majoria de casos és necessària l’ajuda terapèutica.

(Font: Gencat Canal Salut. Generalitat de Catalunya. [en línia] http://www20.gencat.cat/portal/site/canalsalut

On adreçar-vos

Trobareu més informació al Servei d’Orientació de l’Associació contra l’Anorèxia i la Bulímia (ACAB). Aquest servei ofereix ajuda i informació a través del correu electrònic, del telèfon o de l’entrevista presencial:
Associació contra l’Anorèxia i la Bulímia (ACAB)
Tel. 93 454 92 75. Adreça electrònica: acab@acab.org