Divendres 27 de maig a les 19.30 h
L’alè del bufal a l’hivern de Neus Canyelles

Ens arriba al club de lectura una autora catalana molt actual que parla, a través de la vida i els personatges de les seves novel·les, sobre el procés de creació literària. Aquest llibre que et proposem pel club de lectura, publicat només en català, ja pots passar a recollir-lo per la biblioteca. Com sempre, trobaràs les nostres recomanacions a la guia de lectura. Fes-hi un cop d’ull!

L’OBRA:
Al final de la seva vida, l’escriptora Gwen Rees viu retirada en una illa del Mediterrani, on comença a escriure l’autobiografia d’una trajectòria vital agitada i turbulenta: nascuda a les Antilles i emigrada a Anglaterra, ha fet de corista de cabaret, ha malviscut en llocs inhòspits i ha resistit nombrosos desamors, sempre entossudida a escriure… Quan tothom la dóna per morta, Esther March, una jove escriptora obsedida per la figura de Rees, parteix al seu encontre i passa tot l’hivern amb ella.

La novel·la de Neus Canyelles dialoga entre el present i el passat, entre l’autobiografia de Gwen Rees i la narració de la jove Esther, i insisteix en les il·lusions i els desencants que la passió d’escriure comporta. Una passió que esdevé l’eix sobre el qual les dues dones construeixen una relació de fascinació i respecte.

Inspirada en la vida de l’escriptora angloantillana Jean Rhys, l’alè del búfal a l’hivern és, sobretot, una història d’amor a la literatura.

L’AUTORA:
Neus Canyelles (Palma de Mallorca, 1966) és llicenciada en Filologia Hispànica i estudià la carrera de piano. Ha publicat els llibres Neu d’agost. Un llibre de memòries (Premi Bearn de Narrativa 1997), Els vidres nets i altres contes (2002), Cap d’Hornos, novel·la amb la qual guanyà el Premi Llorenç Villalonga Ciutat de Palma 2002, la novel·la L’alè del búfal a l’hivern (2007) que va ser Premi El lector de l’Odissea 2006 i finalista del Premi Llibreter 2007 i La novel·la de Dickens (2010) que és la seva última novel·la fins el moment.

Un dels seus relats ha estat inclòs a l’antologia Veus de la nova narrativa catalana de Lolita Bosch, llibre publicat també en castellà.  També escriu artícles i reportatges al diari Última Hora, de Palma.

Si vols pots mirar els llibres de l’autora que tenim disponibles a la biblioteca i si estan en préstec pots fer la reserva.