BIOGRAFIA

Joana Raspall i Juanola va néixer a Barcelona l’any 1913, però des de ben petita residí al Masnou i, posteriorment, quan tenia tres anys, es traslladà a Sant Feliu de Llobregat.

Excepcionalment culta, va tenir una bona educació gràcies a la insistència de la seva mare. L’any 1935 estudià a l’Escola de Bibliotecàries de Barcelona, estudis que finalitzà l’any 1938. Va treballar un any a la Biblioteca de Vilafranca del Penedès. Acabada la Guerra Civil es dedicà a tasques docents en privat i, durant alguns temps, treballà a l’oficina i a l’arxiu de l’empresa Hispano Suiza. Un cop casada, ajudà el marit en la seva consulta mèdica. Mai, però, abandonà la seva tasca de creació literària i de dinamització de la vida cultural local.

Resistent cultural, ha lluitat tota la vida pels valors democràtics i la llengua catalana. Col·laboradora de diverses revistes, ha escrit teatre, novel·la, diccionaris i, sobretot, poesia.

Font:

• Isabel Segura Soriano: Guia de dones de Sant Feliu de Llobregat: recorreguts històrics, Sant Feliu de Llobregat: Edicions del Llobregat, 2008
  • Caterina Riba: Dones de Sant Feliu: les altres protagonistes de la història, [Sant Feliu de Llobregat]: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 2006

JOANA RASPALL A LA BIBLIOTECA MONTSERRAT ROIG

ENLLAÇOS