Dimarts 14 de desembre a les 19 h
tertúlia d’art
a la Torre del Roser (al costat de la biblioteca)
[entrada lliure]

En la propera tertúlia d’art ens acostarem a un dels noms propis més importants de la història de l’art: Caravaggio.

La vocació de Sant Mateu

Caravaggio ((Milà, 29 de setembre de 1571 – Porto Ercole 18 de juliol de 1610) va ser un dels màxims exponents de la pintura barroca italiana del segle XVI. S’ha dit que va ser un revolucionari tant per la seva vida turbulenta com per la seva pintura, en la qual va plantejar una oposició conscient al Renaixement i al manierisme. Sempre va buscar, abans que res, la intensitat efectista a través de vehements contrasts de clarobscur que esculpeixen les figures i els objectes, i per mitjà d’una presència física de vigor incomparable, molt teatral. En evitar qualsevol vestigi d’idealització i fer del realisme la seva bandera, va pretendre abans que res que cap de les seves obres no deixés indiferent a l’espectador.

L’artista va restar en l’oblit gairebé absolut després de la seva mort, de la qual enguany es conmemora el 400 aniversari. Va ser al segle XX quan es va revalorar la seva obra i la transcendent importància per al decurs de l’art occidental, la fi del manierisme i l’adveniment del Barroc.

Font: viquipèdia.