El passat 17 de novembre ens va visitar l’escriptora Maite Carranza per presentar la seva novel·la Paraules emmetzinades, en el marc de les Jornades de Tardor de la Dona. Ella mateixa ens parla al seu bloc, d’aquesta emotiva presentació.

Maite Carranza acompanyada per la regidora Teresa Calzada
i la tècnica del Programa de la Dona Cristina Moga

L’acte va comptar amb la participació d’un grup de nois i noies
que van llegir fragments de la novel·la.

La novel·la, guanyadora del Premi Edebé de Literatura Juvenil, va arribar a les llibreries el març passat. Es tracta d’una crònica d’un dia trepidant viscut a contrarrellotge i protagonitzat per tres persones properes a una noia desapareguda misteriosament i violentament quan tenia quinze anys. Un enigma que es veurà sacsejat per noves claus… Un relat esfereïdor que disecciona la hipocresia de la societat moderna. Una denúncia valent dels abusos sexuals infantils, les seves conseqüències devastadores i la seva invisibilitat en el nostre món benpensant.

Aquest llibre està a la biblioteca en català i castellà. I ara, gràcies a un donatiu de la mateixa autora, santfeliuenca d’adopció, es pot llegir també en euskera i en gallec, i també trobaràs una edició especial adaptada al valencià. A més a més, també va obsequiar la biblioteca amb el seva darrera novel·la: L’esperit dels gels, en català i castellà. Es tracta d’una revisió de La Nit dels Arutams, una aventura perillosa, romàntica i, de vegades, humorística, que Carranza va publicar l’any 1990.