Mario Vargas Llosa (Arequipa, Perú, 1936) ha estat distingit amb el Premi Nobel de Literatura 2010 per “la seva cartografia de les estructures del poder i per les seves imatges mordaces de la resistència de l’individu, la revolta, i la derrota”, segons l’Acadèmia sueca. En les seves primeres paraules Vargas Llosa ha dit: “el premio no es sólo un reconocimiento como escritor, sino también a la lengua española que es en la que escribo y que tiene mucha energía, es moderna y creativa”. Una llengua, que va subratllar el guardonat, “que es un vínculo que une a más de 550 millones de personas en el mundo procedentes de lugares, culturas y tradiciones distintas”. Feia vint anys del darrer Nobel a un escriptor en llengua castellana, que va ser Camilo José Cela.

Entre les seves obres destaquen: La ciudad y los perros, La casa verde, La tía Julia y el escribidor, Pantaleón y las visitadoras, La fiesta del chivo o El paraíso en la otra esquina. L’escriptor és autor de contes, assajos, novel·les i teatre, i ha publicat també les seves memòries, titulades El pez en el agua. La seva última novel·la, El sueño del celta, arribarà a les llibreries al mes de novembre. El Nobel de Literatura 2010 és membre de la Real Academia Española i ha rebut el Premi Príncep d’Astúries de les Lletres el 1986, el Premi Planeta el 1993 i el Premi Cervantes l’any 1994, entre molts d’altres.

Clica aquí per consultar quins llibres de Vargas Llosa pots trobar a la biblioteca. I recorda que si el que t’interessa està prestat, el pots reservar i tan aviat com el tornin t’avisarem perquè passis a recollir-lo.