El filòsof català va morir ahir dijous a casa seva, a Tavertet (Osona), a l’edat de 91 anys. Fill de mare catalana i pare hindú, Panikkar, pensador reconegut internacionalment, és una de les veus que més ha reflexionat sobre el diàleg interreligiós, intercultural i interdisciplinari. La mort coincideix amb l’aparició la setmana vinent del tercer volum de la seva obra completa, Opera Omnia, titulat Pluralisme i interculturalitat (Fragmenta Editorial).

Doctor en filosofia, en ciències i en teologia, a les seves obres proclama: “La filosofia no és amor a la saviesa, sinó també saviesa de l’amor”. Ha estat estudiat per una trentena de tesis doctorals i de llicenciatura.

Professor en diverses universitats d’Europa, l’Índia i els EUA, el 1946 es ordenat sacerdot catòlic a Roma. Viatja a l’Índia per primer cop el 1954: “Me’n vaig anar cristià, em vaig descobrir hindú i torno buddhista, sense haver deixat de ser cristià”. Entre 1964 i 1971 reparteix el seu temps entre Varanasi, Roma i la Universitat de Harvard. Després es va traslladar a la Universitat de California on va ser nomenat catedràtic emèrit. Des de 1987 vivia a Tavertet, on va impulsar la Fundació Vivarium, Centre d’Estudis Interculturals.

Va rebre diversos guardons entre ells el Premi Memorial Joan XXIII per la Pau, la Creu de Sant Jordi, el doctorat honoris causa per diverses universitats, el títol de Cavaller de les Arts i les Lletres concedit pel govern francès.

A la biblioteca pots trobar algunes de les seves obres més divulgatives.